IF WEDDING FASHION IZMIR GELİNLİK YARIŞMASI


Herkese merhaba,



Takip edenler, etmeyenler, bu aralar 3. sınıfın vermiş olduğu yorgunlukla blogla maalesef haşır neşir değildim. Ama  Instagramda (@tgblog) aktif olmaya çalıştım :) Size bu postumda If Wedding Fashion  Izmir Gelinlik yarışması serüvenini anlatmak istiyorum. Neredeyse senesi gelecek ama blogta o kadar şey paylaşırken benim için anlamı çok başka olan bu yarışmaya yer vermemezlik olmazdı. Bu sebeple geçte olsa paylaşmak istedim! :) Lafı uzatmadan sizlere bu yarışmayla ilgili etrafımda dönen bilgilerle devam etmek istiyorum.



Okulumda 3. sınıfın konularından bir tanesi olan Gelinlik projesine kafa yorarken aynı zamanda bu yıl 7.si düzenenlenen If Wedding Fashion Gelinlik Yarışmasına da katılma fikriyle başladı bu hikaye. Çizimler, dokular, kumaşlar, hikayeler hazırladıktan sonra yarışmaya yolladım. Ve yaklaşık 1 hafta içerisinde ilk 10 da olduğumu öğrendim. Sonrasında toplantı üzerine 3 çizimden 1 tanesine karar verip, dikim aşamasına geçtim. Ve bu süreçte bu yarışmaya katılacak olan arkadaşlarıma çok özenli davranmalarını tavsiye diyorum. Çiziminiz çok güzel olsa bile, dikecek olan kişi bunu tam anlamıyla anlamamış olabilir. Her aşamasında yanında olmasınız , tasarladığınız gelinliğinizle birlikle ilerlemelisiniz. Ve aynı zamanda programlı olmalısınız. Gelinlik iskeleti orataya çıktıktan sonra zaten gerisi sizde kalıyor. Danteller , manipülasyonlar , el işçiliği  vs.   sizde bitiyor. Yani güzel dokunuşlarla gelinliği yetiştirmeye çalışıyorsunuz.



1 Şubat 2016 tarihinde Hilton Otel'de içinde İtalyan Modacı Alessandra Rinaudo'da bulunan yaklaşık  10 kişinin yer aldığı jüriler karşısında gelinliklerimizi sunduk. Ve Jüri birinci, ikinci, üçüncüyü belirledi. Tabi bize söylenmedi. 2 Şubat 2016 tarihinde Gaziemir Yeni Fuar alanında Yarışmasının Defilesi oldu. Ve orada  3.den başlayıp 2. ve 1. açıklandı. Heyecanımı sizinle paylaşmam mümkün değil. Ama final günü gelmiş çatmıştı. Bunları buraya yazarken bile heyecan yaptım, O anlar anlıma geldii :)) Ve 3. açıklandı ... GÜLDEN YAMAN, 2... İPEK AYGÜL , Ve sıra 1.yi açıklamaya geldi, TUĞÇE GÖRGÜLÜ diyince kalbim duracak gibi oldu diyebilirim :) Kuliste olsanız bile sizde herkes gibi orada öğreniyorsunuz. Sonrasını pek hatırlamıyorum aslında. Rüya gibi gelişti. Tabiri caizse Salak gibi olmuştum. Tam anlamıyla idrak edememiştim.Yanımda olan, beni destekleyen herkese çok teşekkür ederim! Bu konuda Sevgili Elvan hocam ve Jovita hocama ayrı teşekkür ediyorum.




Bu yarışmanın en güzel ödülü seneye kendi defilenizi yapmak oluyor! Bunun için çok heyecanlıyım . koleksiyonum ne olacak bende çok merak ediyorum. Tabikide çalışmalara ufak ufak başladım.




Bu yazımı , girmeyi düşünen benim gibi genç tasarımcılara cesaret olsun istediğim için yazdım. Umarım yararlı olur. Umarım herşey gönlünüzce olur. 
Ve size son sözüm, ordan burdan duyduğunuz laflarla değil, kendiniz tecrübe ederek yolunuza devam edin. 
Hayal edebiliyorsanız bence olur ...

Manken : İlknur Mutabıkoğlu
Kareografi : Rönesans Ajans
İZFAŞ

Sevgiler :))
tg.


Popüler Yayınlar